• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

RODOpedia. Kontrole RODO okiem uważnego IOD

Kontrole Prezesa UODO zawsze będą wzbudzać obawy i strach, dopóki widmo 80 mln PLN kary będzie przy nich wisiało. Uważny i zainteresowany IOD z pewnością pomoże zmniejszyć poziom nerwowości i strachu. By pomóc, uruchamiamy rodopedię, czyli korpus rodo.

Strony

  • Strona główna
  • Inspektor Ochrony Danych na co dzień
  • Naruszenia RODO
  • varia

Linki

  • infografika
    • Schemat Kontroli Prezesa UODO
  • urząd
    • Urząd Ochrony Danych Osobowych

Role w przetwarzaniu danych w ramach wyświetlania...

Jak dokładnie wygląda realizacja procesu marketingu behawioralnego?

W procesie wyświetlania użytkownikom reklamy behawioralnej zaangażowane mogę być następujące typy podmiotów:

Reklamodawcy - podmioty zlecające przeprowadzenie kampanii reklamowych w zakresie swoich towarów/ usług;

 

Podmioty Pośredniczące - podmioty takie jak m.in. domy mediowe (działające na zlecenie Reklamodawców, których zadaniem jest planowanie i zakup kampanii reklamowych) oraz firmy oferujące zautomatyzowane zarządzanie kampaniami reklamowymi, w tym narzędzia typu programmatic, licytacje w czasie rzeczywistym (RTB), które organizują proces wyświetlania reklamy na stronach internetowych Wydawców; w świadczenie usług prowadzonych przez Podmioty Pośredniczące mogą być zaangażowane różne podmioty, których rolę należy każdorazowo określić (mogą to być podmioty działające w relacji np. administrator – procesor lub procesor – podprocesor);

 

Wydawcy - właściciele serwisów internetowych, którzy odpowiadają m.in. za dostarczanie, umieszczanie treści (tzw. contentu) danej strony internetowej, zarządzanie i udostępnianie powierzchni swojego serwisu do działań reklamowych.

Każdemu z ww. typów podmiotów możliwe jest przypisanie jednej z następujących ról w zakresie przetwarzania danych osobowych:

Administrator danych – podmiot, który samodzielnie ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych;

 

Współadministrator danych - podmiot, który wspólnie z przynajmniej jednym odrębnym administratorem danych ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych;

 

Podmiot przetwarzający (Procesor danych) - podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora;

 

Dalszy podmiot przetwarzający (Podprocesor danych) - podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora danych, natomiast podmiot przetwarzający (procesor) formalnie podzleca podprocesorowi przetwarzanie danych (często także bezpośrednio przekazuje mu dane osobowe).

 

Strona trzecia - podmiot inny niż osoba, której dane dotyczą, administrator, podmiot przetwarzający czy osoby, które - z upoważnienia administratora lub podmiotu przetwarzającego - mogą przetwarzać dane osobowe; podmiot, który nie pełni w stosunku do danych osobowych użytkowników stron żadnej roli.

 

W związku z różnorodnością scenariuszy, w jakich realizowany jest marketing behawioralny oraz rozbieżnościami interpretacyjnymi w tym zakresie, jednoznaczne przypisanie poszczególnym podmiotom ww. ról w wielu przypadkach nie jest możliwe. Konieczne jest więc podjęcie decyzji biznesowej, co do modelu, w jakim realizowane są działania. Wybór poszczególnych modeli wiąże się z różnym stopniem ryzyka.

Ryzyko to powinno być oceniane z perspektywy każdego z typów podmiotów zaangażowanych w prowadzenie działań marketingowych.

02 stycznia 2019   Dodaj komentarz
role   osoby trzecie   behawioralny   RTB   marketing  
Blogi